Mide Botoksu Obezite Tedavisinde Yeni Bir Ümit Olabilirmi ?

Obezite hastalığının en etkili tedavisi Obezite cerrahisidir.

Dünyada 1.5 milyar obez nüfus olduğu tahmin edilmekte. Medikal tedaviye ihtiyacı olan nüfusun  ise yaklaşık 500 milyon olduğu düşünülüyor. Dahası 42 milyon 5 yaş altı çocuk hasta obezite hastalığına sahiptir. Bununla beraber obez nüfusun yanlızca %1’i cerrahi tedaviden fayadalanabiliyor.

Bu rakamlar bilim adamlarını artan obesite salgını yanında daha medikal bir çözüm aramaya itmektedir.

Mide Botoksu mide de hangi bölgelere uygulanır?

Botilinium toxininin başlıca antrum ve çevresine enjeksiyonu ile obezitenin kalıcı ve etkintedavisi için olmasa da kilo alımının engellenmesi için güvenli bir şekilde kullanılabileceği gösterilmiştir.

Midede Botoksun etkisi nasıl gerçekleşir?

Botilinum toksinisinir iletiminde ara maddelerin salınımındablokaj meydana getirir.Bu kasılmayı engeller,Botilinium Toksin Serotip’ A nınbu dual etkisi düz ve çizgili kaslarda kasılmalar engellenir mide boşalımı yavaşlar.

Bu durumdanaçlık hormonu ‘’Ghrelin’’ düzeylerinin etkilenerek düşmesi de sorumlu olabilir.

Mide Botoksu ile ne kadar kilo verilir ?

Bu konuda çok geniş bir yelpaze de mevcut yayınlarda değişik uygulama teknikleri ile farklı kilo  kaybı miktarları bildirmişlerdir. Genelde 200 İU uygulanmış, 1-14 kilo arasında kilo kaybı bildirilirken Bir çalışmada %32 oranında  kilo kaybı gösterilmiştir.

Mide Botoksu tedavisinin etkisi ne kadar sürer ?

Yukarıdaki tablodan da analaşılacağı üzere  bu etki kısa sürelidir. Ortalama 3-6 ay  arasında sürebilir.

Mide Botoksu tedavisinin istenmeyen sonuçları olabilir mi?

Her girişimsel ve endoskopik işlemde olduğu gibi mide botoksu tedavisi  bazı tehlikeler içerebilir.

Mide Botoksu tedavisi mutlaka yetkin ve deneyimli ellerde yapılmalıdır.Mide delinmesi hatta ölüme sebebiyet verebilen çeşitli istenmeyen etkileri söz konusu olabilir

Mide Botoksu nun istenmeyen sonuçları nelerdir?

Başlıca bulantı kusma, mide nekrozu, mide delinmesi, gibi çok çeşitli etkileri olabilir. Bu komplikasyonların meydana geldiği olguların %20 sinde cerrahi müdahale gerekebilir.

Mide botoksu tedavisi sonrasında kilo alınır mı ?

Evet mide botoksu sonrası  yeme alışkanlığı ve  sıklığına  devam eden olgular %90  tekrar kilo alırlar. Asıl meşele bu kilo verme sürecinde sağlıklı davranış ve yemek alışkanlıklarının edinilmesidir.