Kolon Kanseri

Kolon kanseri, kalın bağırsaktaki tümörün büyümesiyle meydana gelen kanser çeşitlerinden bir tanesidir. Yapılan araştırmalar sonucunda günümüzde her 20 insandan 1 inde kolon kanseri teşhisi konmuştur. Kanserin başlangıcı kolonda yer alan hücreler ile başlamaktadır. Erken teşhis konulmaması halinde kanser yakındaki organlara yayılım sağlayabilmektedir. Kolon kanseri tedavisinde kişinin kurtulmasını sağlayan en önemli faktör erken teşhistir. Gelişmekte olan ülkelerde gelişmeye devam eden ülkelere nazaran 4 kat daha az görülmekte olan bir hastalıktır. Genetik faktörlerde bu kanser çeşidinde bir hayli önemlidir. Ailesinde daha önceden bu kanseri geçirmiş olan kişilerin hastalığa yakalanma riski de bir hayli fazladır. Yaş aralığı tam net bir şekilde belli olmasada genel itibariyle 50 yaş ve üzerinde daha çok görülmektedir. Yaş ilerledikçe kansere yakalanma riski de bir o kadarda artmaktadır.

"<yoastmark

Kolon Kanserinin Sebepleri  ve Belirtileri

Beslenme bu kanseri tetikleyen önemli sebeplerden biri olmuştur. Özellikle fast food tüketiminin yaygın olması bunun nedenlerinden bir tanesidir. Sigara ve alkol tüketimi de fast food yiyecekleri gibi hastalığı tetiklemektedir.Bunların yanında meyve , sebze ve tavuk gibi proteinli gıdalar bu riski birazda olsa azaltmaktadır. Belirtileri ishal, kabızlık, karında şişlik ve ağrılar arasında yer almaktadır. Bağırsakların yeterince boşalamaması hissi, dışkılama güçlüğü de kolon kanserinin belirtileri arasında bulunmaktadır.

Kolon Kanseri Tedavisi

Kolon kanserinin tedavisinde ise teşhis erken sürede konulduğu sürece ameliyat gerektirmemektedir. Kanserin tedavisi günümüz şartlarında mümkün olmasa da beslenmemize dikkat ederek sigara ve alkol tüketimini düşürürerek bu riski en alt seviyeye indirebiliriz. Beslenmenin yanı sıra yapılan egzersizlerinde her kanser riskini azalttığı gibi kolon kanseri riskini de azaltmaktadır. Haftada 4-5 gün doktor tavsiyesiyle yapılan egzersizler bu kanserin riskini azaltmada yardımcı olacak etmenlerden bir tanesidir. Koruyucu cerrahi müdahale ile de kanser riski yüksek olan kişilerin tedavi sürecinde görülen yöntemlerden biridir. Bu tedavi de kolon ve rektum gibi organlar alınmaktadır. Ancak bu türlü uygulama sadece kolon riski yüksek hastaların tedavisinde uygulanmaktadır.