Mide Balonuna Bağlı Mide Perforasyonu

İntragastrik balon (IGB) yerleştirilmesi, pratikte morbid obezite için etkili bir endoskopik tedavi olarak Batı’da en sık kullanılmaktadır. Son zamanlarda, Kore’de obezite tedavisi için IGB yerleştirilmesini gerektiren artan sayıda vaka var. IGB kullanımının bildirilen komplikasyonlarından biri mide perforasyonudur. 47 yaşında bir kadın, IGB takıldıktan 7 hafta sonra hafif semptomlarla hastaneye başvurdu. Özofagogastroduodenoskopi yapıldı ve gıda parçacıklarının çarptığı ülser tabanında mide ülseri perforasyonu görüldü. Laparoskopik primer onarım başarıyla yapıldı. Bu, bir proton pompası inhibitörü (PPI) ile zayıf uyuma ikincil olarak mide perforasyonu vakasıydı. ÜFE ve Helicobacter pylorieradikasyon, IGB uygulamasını takiben ülser önleme için önemlidir.

Mide Perforasyonu

Gastrik Çıkış Tıkanmasına Neden Olan İntragastrik Balonun Spontan Şişirilmesi

Obezite öyküsü (vücut kitle indeksi, VKİ = 33,6) olan 39 yaşındaki kadın hastaya kilo vermek için Şubat 2020’de intragastrik balon (IGB) yerleştirildi. Koronavirüs hastalığı (COVID) pandemisi nedeniyle IGB’sinin çıkarılmasında yaşanan gecikmeden sonra mide çıkışı tıkanıklığı ile başvurdu. Yaygın olmamakla birlikte, IGB’lerin spontan hiperinflasyonu rapor edilmiştir ve ABD FDA da spontan hiperinflasyon riskine ilişkin bir uyarı yayınlamıştır. Hiperenflasyonun etiyolojisi belirsizdir, ancak IGB sıvısının gaz oluşturan mikroorganizma kontaminasyonu bildirilmiştir.

5 yaşında İntragastrik Balon ile Nadir Bir Mide Perforasyonu Vakası

İntramide Balonu (IGB) yerleştirilmesi, obezite tedavisi için minimal invaziv bir prosedür olarak yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Mide balonları genellikle sadece altı aylık bir süre için takılır. Yüksek bir güvenlik profiline sahiptirler ve nadiren rapor edilen ciddi komplikasyonlarından biri, genellikle erken dönemde ortaya çıkan ve acil cerrahi tedavi gerektiren gastrik veya özofageal perforasyonu içerir.

Acil servise akut karın belirti ve semptomları ve beş yıldır endoskopik olarak İntragastrik Balon yerleştirme öyküsü ile başvuran 26 yaşında bir bayan hastayı sunuyoruz. Balonun acil endoskopik olarak çıkarılması, gastrik insizurada merkezi nekrozlu büyük bir basınç ülseri ortaya çıkardı. Laparoskopi, periton boşluğunda aşırı kirlenme ile daha az eğrilik boyunca gastrik perforasyonu doğruladı. Kapsamlı irrigasyon ve drenaj ve Graham omental yama onarımı laparoskopik olarak gerçekleştirildi ve perforasyon tatmin edici bir şekilde kapatıldı. Ameliyattan sonra iyileşti ve birkaç gün içinde bir diyete tahammül etmeye başladı. Geniş spektrumlu IV antibiyotik 10 gün süreyle verildi.

Mide perforasyonu, IGB takılan hastaların %0.1’inde bildirilen nadir bir komplikasyondur. Yerleştirmeden birkaç gün sonra veya haftalar veya aylar sonra ortaya çıkabilir. Literatür incelememizde, bir hastanın IGB kaynaklı gastrik perforasyonla başvurduğu maksimum sürenin 22 ay olduğunu bulduk. Bu, hasta bu uğursuz komplikasyonla acile başvurmadan önce 5 yıl (60 ay) tolere edebildiği için vakamızı benzersiz kılmaktadır.

İGB uygulanan hastalarda çok geç mide perforasyonları nadirdir. Balonu çıkarmak ve mideyi değerlendirmek, perforasyonu görselleştirmek, ardından uzmanlık varsa kusuru onarmak için laparoskopik bir yaklaşım uygulamak için mümkün olan en kısa sürede bir üst gastrointestinal endoskopi düzenlenmelidir.

Rüptüre Mide Varislerinin Acil Durum Balon Tıkalı Retrograd Transvenöz Abliterasyonu

Rüptüre olmuş gastrik varislerde acil balon tıkalı retrograd transvenöz obliterasyonun (BRTO) etkinliğini ve güvenliğini değerlendirmek.

Hematemez ve/veya katranımsı dışkıdan sonraki 24 saat içinde gastrik varisi ve gastrorenal veya gastrokaval şantı olan 17 hastaya acil BRTO uygulandı. Gastrik varisler endoskopi ile doğrulandı ve gastrorenal veya gastrokaval şantlar kontrastlı bilgisayarlı tomografi (CE-CT) ile belirlendi. Varisin drenaj yoluna göre sağ internal juguler venden gastrorenal şant içine veya sağ femoral venden gastrokaval şant içine 6 Fr balon kateter (Kobra tipi) yerleştirildi. Sklerozan, %5 etanolamin oleat iopamidol, balon oklüzyonu sırasında kateter yoluyla mide varislerine enjekte edildi. Birinci BRTO’dan sonra varislerin tam olmayan trombozu olan hastalarda ertesi gün ikinci bir BRTO yapıldı. Hastalar endoskopi ve CE-CT ile 1 gün, 1 hafta,

Büyük mide varisleri nedeniyle 7/17 hastada ilk BRTO ile mide varislerinde tam tromboz sağlanamadı. Bu hastalara ertesi gün ikinci bir BRTO uygulandı ve kateter yoluyla ilave sklerozan enjekte edildi. 16/17 hastada varislerin kaybolmasına yol açan tam tromboz sağlanırken, geri kalan hastada tam olmayan varis trombozu görüldü. Ortalama 1130 günlük (aralık 8-2739 gün) takip sonrasında hastaların hiçbirinde yeniden kanama veya gastrik varislerin tekrarlaması görülmedi. İşlemden sonra önemli bir komplikasyon gelişmedi. Ancak, ortalama 8,6 aylık takipten sonra 5/17 hastada özofagus varisleri kötüleşti.