Mide Kanseri

Mide kanseri araştırmaları, insidansta çok fazla coğrafi farklılık olmasına rağmen, dünya çapında ikinci en sık kanser ölüm nedenidir. Önleme ve kişiselleştirilmiş tedavi, mide ölüm oranlarını azaltmak için en iyi seçenekler olarak kabul edilmektedir. Önleme stratejileri, Helicobacter pylori genotipi, konakçı gen polimorfizmleri, öncü lezyonların varlığı ve çevresel faktörler dahil olmak üzere spesifik risk profillerine dayanmalıdır. Yeterli cerrahi,  kanser tedavisinin temel taşı olmaya devam etse de, bu tek modaliteli tedavi, lokal kontrol ve hayatta kalma için elde edilebilecek maksimum etkiye ulaşmış gibi görünmektedir.

Erken mide kanserlerinin tedavisinde minimal invaziv teknikler kullanılabilir. İlerlemiş hastalık için loko-bölgesel kontrolün sağlanması çok zordur. Bazı Asya ülkelerinde standart uygulama olan genişletilmiş rezeksiyonların diğer gelişmiş ülkelerdeki kadar etkili olduğu gösterilmemiştir. Ameliyat, neoadjuvan ve adjuvan kemoterapi veya radyoterapi veya her ikisi ile yeni stratejiler, gen imzalarını kullanan yeni tedavi stratejileri ve vaka yükünün hasta sonuçları üzerindeki etkisinden oluşan mide  insidansı, nedenleri, patolojisi ve tedavisine ilişkin bir güncelleme sunuyoruz.

Mide Kanseri Araştırmaları

Covid-19 Salgınının Mide Kanserli Hastalarda Tanı, Tedavi ve Endişeler

Mide Kanseri Araştırmaları COVID-19 salgını mide kanseri dahil birçok hastalıkta farklı etkiler göstermiştir. COVID-19 salgını nedeniyle hastalarda salgının etkilerini bilmenin önemi nedeniyle, bu çalışma COVID-19’un hastaların tanı, tedavi, endişeleri, sorunları ve ruh sağlığı üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamıştır. mide kanseri.

Bu çalışma, PubMed, Scopus ve Web of Science veritabanlarında COVID-19 ve mide kanseri anahtar kelimeleri kullanılarak yapılan sistematik bir derlemeydi. Mide kanserli hastalarda tanı, tedavi, sorunlar ve ruh sağlığı ile ilgili COVID-19 salgınını herhangi bir yönüyle ele alan makalelere yer verildi; veriler niteliksel olarak özetlendi ve ilgili tablolarda sunuldu.

Mide Kanseri Araştırmaları COVID-19’un mide kanseri üzerindeki etkileri, COVID-19’un mide kanserli hastaların tanı, tedavi ve takibi, endişeleri ve sorunları ile ruh sağlığı üzerindeki etkileri dört kategoriye ayrıldı. COVID-19 salgını, tarama sayısını azaltmış, tedaviyi değiştirmiş, tedaviyi geciktirmiş veya bırakmış, bu da uyku bozuklukları ve stres gibi sorunlara ve endişelere neden olmuştur.

Mide Kanseri Araştırmaları COVID-19 salgınının mide kanseri üzerindeki etkileri ve diğer yandan salgının toplumdaki devamı göz önünde bulundurulduğunda olumsuzlukların en aza indirilmesi için sağlık sistemi yetkililerinin ve uzmanlarının gerekli müdahaleleri tasarlaması ve uygulaması gerekmektedir. salgının mide kanserli hastalar üzerindeki etkileri.

Mide Kanseri Tedavisinde Kanser Kök Hücrelerinin Belirlenmesi ve Hedeflenmesi

Mide  için mevcut tedavi rejimleri yeterli değildir. Kanser kök hücreleri (CSC’ler), bu tümör tipinin büyümesi ve metastazı için önemli bir itici faktör olabilir. Konvansiyonel klonal evrim hipotezinin aksine, CSC’ler tümör oluşumunu başlatabilir, kendini yenileyebilir ve tümör çoğaltan hücrelere farklılaşabilir. Mide kanseri, CSC’lerden kaynaklanabileceğinden, mide kanserinde CSC’ler için klinik deneylerde incelenmekte olan mevcut sinyal yollarının hedeflerini gözden geçirmek gereklidir.

Bu yolların mide CSC’lerinde kendini yenileme ve farklılaşma sürecini düzenlediği bilinmektedir. Mide CSC’lerini hedefleyen çalışmaların klinik sonuçlarının daha iyi anlaşılması, mide kanserli hastalar için daha iyi sonuçlara yol açacaktır. Yengeç 2017;123:1303-1312. © 2017 Yazarlar. Wiley Periodicals, Inc. tarafından yayınlanan Kanser Amerikan Kanser Derneği adına. Bu, Creative Commons Ticari Olmayan Atıf Lisansı hükümleri kapsamında açık erişimli bir makaledir ve orijinal esere uygun şekilde atıfta bulunulması ve ticari amaçlarla kullanılmaması koşuluyla herhangi bir ortamda kullanıma, dağıtıma ve çoğaltmaya izin verir.

Mide Kanseri: Epidemiyoloji, Patoloji ve Tedavisi

Mide Kanseri Araştırmaları insidansı ve mortalitesi son 50 yılda birçok bölgede dramatik bir şekilde düştü, ancak dünya çapında en yaygın ikinci kanser olmaya devam ediyor. Fundik ve distal tümörlerdeki belirgin düşüşe rağmen, özellikle Batılı ülkelerde gastroözofageal bileşke ve mide kardiyasındaki adenokarsinom insidansında artış görülmektedir. Bu, aslında epidemiyoloji, etiyoloji, patoloji ve klinik ifade açısından birbirinden farklı iki hastalık olduğu anlamına gelebilir.

Cerrahi rezeksiyon mide kanseri tedavisinin mihenk taşı olmaya devam ederken, nodal rezeksiyonun optimum boyutu tartışmalı olmaya devam ediyor, randomize çalışmalar D2 prosedürünün D1 diseksiyon ile karşılaştırıldığında sağkalımı iyileştirdiğini göstermede başarısız oluyor. Ameliyattan sonra yüksek nüks oranı ve zayıf sağkalım, adjuvan tedavinin erken kullanımı için bir gerekçe sağlar.

Adjuvan kemoterapi veya adjuvan radyoterapi tek başına kullanıldığında rezeksiyon sonrası sağkalımı iyileştirmez. Bununla birlikte, yakın tarihli Intergroup 0116 çalışmasının sonuçları, 5-fluorourasil (5-FU) bazlı kemoterapinin radyoterapi ile kombinasyonunun, adjuvan tedavi uygulanmamasına kıyasla hastalıksız ve genel sağkalımı önemli ölçüde uzattığını gösterme konusunda umut vericidir.

İlerlemiş mide kanserinde kemoterapi, en iyi destekleyici bakımla karşılaştırıldığında yaşam kalitesini artırır ve sağkalımı uzatır. Bu ortamda kabul edilmiş bir tedavi standardı yoktur. Yaygın olarak kullanılan rejimler arasında, epirubisin artı sisplatin ve 5-FU (ECF) muhtemelen bu rol için en güçlü iddiaya sahiptir. Bununla birlikte, yeni ajanlara acil bir ihtiyaç vardır.

İnstagram Hesabımız: drmustafauygarkalayci