Obezite Nedir?

Vücutta belirli nedenlerden dolayı fazla yağ birikmesi ile oluşan şişmanlık durumuna obezite denir.  Fazla kiloların obezite olarak adlandırılabilmesi için beden kitle endeksinin belirli bir seviyenin üzerine çıkması gerekir. Öğünlerde alınan besinlerin enerjileri kişinin metabolizması tarafından yeterince harcanmadığı durumlarda obezite ortaya çıkmaktadır. İnsanların yaşamını kısıtlar. Kısa sürede farklı hastalıkların oluşmasına neden olur. Bu nedenle obezite mutlaka tedavi edilmelidir. Obezite, diyabet, kalp hastalıkları, solunum sıkıntısı, hipertansiyon ve depresyon gibi hastalıkların birincil nedenlerindendir.

Obezite

Obezitenin Zararları Nelerdir?

Obezite yaşlı ve genç yaş farketmeksizin insan vücudunda bazı yan etkilere neden olur. Obezitenin yan etkilerini sıralayacak olursak;

• Kişilerin sosyal ortamlarda özgüvenlerinin kırılmasına neden olur.
  • Kronik hastalıkların ilerlemesini hızlandırır ve oluşmasına zemin hazırlar.
  • İnsanların endokrin sistemlerinin çalışmasını bozar ve bu nedenle hormonal problemlere neden olur.
  • Kadınlarda gebe kalmayı, hamilelik sürecini ve doğum sonrası süreci zorlaştırır.

Obezite Nasıl Tedavi Edilir?

Obezitenin iki farklı şekilde tedavisi vardır. İlk olarak obezitenin derecesine göre diyet tedavisi uygulanır. Uygulanan diyet mutlaka spor ile desteklenmelidir. Beden kitle indeksi 30-35 arası olan obezite hastalarında obezite ameliyatı uygulanır. Üç farklı formda uygulanan cerrahi yöntem hastanın durumuna göre seçilir. Laparoskopik tüp mide, Laparoskopil roux en Y gastrik bypassLaparoskopik duedonal switch ve endoskopik mide balonu ameliyatlarıdır. Obezite cerrahisi teknolojinin gelişmesi ile ilerlemiş ve çok başarılı sonuçlara ulaşmıştır. Obezite cerrahisinde en önemli adım hastanın psikolojik destek almasını sağlamaktır. Zor ve uzun bir süreç olduğu için bu süreçte mutlaka psikolojik olarak desteklenmelidir.

Obezite Cerrahisinde Önce Uygulanması Gerekenler

Obezite ameliyatı olan hastalara ilk önce fiziki muayene yapılır. Fiziki muayene sonrasında hastaya bazı tetkikler yapılır. Kan testleri, idrar testleri, solunum fonksiyon testleri, kardiyoloji testleri, endoskopi, batın ultrosonografi ve ilerleyen tetkikler istenir. Uygulanan tetkik sonuçlarına göre hastaya hangi cerrahi yöntemin seçilmesi gerektiğine karar verilir. Test sonuçlarına göre hastanın ameliyat olması sakıncalı ise ilk olarak var olan tıbbi problemler giderilir. Tıbbi açıdan uygun olmayan hasta kesinlikle operasyona alınmaz.

Yardıma ihtiyacınız varsa lütfen bizimle iletişime geçin…