Pankreas Kanseri: Moleküler Patogenez ve Yeni Terapötik Hedefler

Pankreas kanseri olan hastalar normalde ölümcül ve tedavisi zor olduğu bilinen ilerlemiş bir hastalıkla karşımıza çıkar. Kemoterapi ve radyoterapinin rutin kullanımına rağmen hayatta kalma dramatik olarak iyileşmedi; bu durum, yeni terapötik yaklaşımlara acil bir ihtiyaç olduğunu göstermektedir. Son on yılda, pankreas tümör büyümesi, invazyon, metastaz, anjiyogenez ve apoptoza direnç ile ilgili moleküler anormallikleri hedeflemeyi amaçlayan çok sayıda çalışma yayınlandı.

Veriler, çok sayıda genetik değişikliğin pankreas tümörü oluşumunda yer alan yalnızca birkaç ana sinyal yolunu ve sürecini etkilediğini gösterdiğinden, bu araştırma özel bir öneme sahiptir. Hedefe yönelik tedavilerin laboratuvar sonuçları etkileyici olsa da şimdiye kadar sadece erlotinib, bir epidermal büyüme faktörü reseptörü tirozin kinaz inhibitörü, bir faz III klinik çalışmasında gemsitabin ile kombinasyon halinde orta düzeyde sağkalım faydası göstermiştir. Klinik ortamda hedefe yönelik tedavilerin başarısızlıkları cesaret kırıcı olsa da, dersler alınmış ve hastalığın gelecekteki yönetimi için umut vaat eden yeni terapötik hedefler sürekli olarak ortaya çıkmaktadır.

Bu Gözden Geçirme, klinik deneylerde test edilmiş olan pankreas i için bazı önemli gelişmeleri ve hedeflenen ajanları açıklamaktadır. Dersler öğrenildi ve hastalığın gelecekteki yönetimi için umut vaat eden yeni terapötik hedefler sürekli olarak ortaya çıkıyor. Bu Gözden Geçirme, klinik deneylerde test edilmiş olan pankreas  için bazı önemli gelişmeleri ve hedeflenen ajanları açıklamaktadır. Dersler öğrenildi ve hastalığın gelecekteki yönetimi için umut vaat eden yeni terapötik hedefler sürekli olarak ortaya çıkıyor. Bu Gözden Geçirme, klinik deneylerde test edilmiş olan pankreas kanseri için bazı önemli gelişmeleri ve hedeflenen ajanları açıklamaktadır.

Pankreas Kanseri: Moleküler Patogenez ve Yeni Terapötik Hedefler

Pankreas Kanserinde Farmakogenetik ve Kişiselleştirilmiş Tıp

Pankreas kanseri (PK), yüksek derecede maligniteye sahip, ilerleyici, ölümcül bir hastalıktır. Amerika Birleşik Devletleri’nde yılda 40.000’den fazla insan bu kanserden ölüyor. Çok faktörlü bir durum olarak PC, karmaşık bir yapıya sahiptir ve PC patogenezinde ve ilerlemesinde basitleştirilmiş birkaç gen ve sinyal yolu vardır. Ana genlerde, pankreas kanserinin en yaygın non-invaziv öncü lezyonu olan Pankreatik intraepitelyal neoplaziye (PanIN) yol açan tümör baskılayıcılar ve onkogenler dahil olmak üzere farklı mutasyonlar vardır. Bu mutasyonlar, Farmakodinamik profilinin döngüsünü doğrudan veya dolaylı olarak etkiler. Genetik ve ilaç metabolizması arasındaki etkileşimler, etkilenen her kişinin genetik profiline dayanan kişiselleştirilmiş tıp ve hedefe yönelik tedavideki en önemli içgörülerden biri olarak kabul edilebilir.

Lenfatik Sistem ve Pankreas Kanseri

Bu derleme, pankreas lenfatik invazyon ve metastazın biyolojisi, patolojisi ve klinik anlayışı hakkındaki mevcut bilgileri özetlemektedir. İmmün yanıtlar üzerindeki paraneoplastik etkiler dahil olmak üzere lenfatik invazyon ve metastazın klinik ve biyolojik sonuçlarını tartışıyor ve lenfatiklere lokalize olan tümörleri tedavi etmek için terapilerin olası faydalarını değerlendiriyoruz. Tümörler ve lenfatikler arasındaki etkileşimleri incelemek için mevcut tekniklerin ve yöntemlerin bir incelemesi sunulmaktadır.

Histon Deasetilaz İnhibitörleri ve Pankreas Kanseri

Pankreas kanseri, çok sık olmamakla birlikte, son derece yüksek bir ölüm oranına sahiptir ve bu da onu gelişmiş ülkelerde kansere bağlı ölümlerin en yaygın nedenlerinden biri yapmaktadır. Pankreas kanserinin teşhis edilmesi zordur ve az sayıda hastanın gerekli tedaviyi nispeten erken bir aşamada almasına izin verir. Hayatta kalmadaki marjinal bir faydaya rağmen, pankreas kanserinin mevcut sistemik tedaviye genel yanıtı zayıf olmaya devam ediyor ve yeni tedavilere umutsuzca ihtiyaç duyuluyor.

Histon deasetilaz (HDAC) enzimlerinin kanserin gelişmesinde ve ilerlemesinde önemli bir rol oynadığı ve HDAC inhibitörlerinin (HDACI’ler) farklılaşmayı ve hücre döngüsü durmasını indüklediği, apoptozun dışsal veya içsel yollarını aktive ettiği ve istilayı, göçü ve anjiyogenezi inhibe ettiği gösterilmiştir. farklı kanser hücre hatlarında. Umut verici klinik öncesi verilerin bir sonucu olarak, çeşitli HDACI’ler hem katı hem de hematolojik maligniteler için monoterapötik ajanlar veya kombinasyon rejimleri olarak test edilmektedir.

Vorinostat, kutanöz T-hücreli lenfomalı hastalar için Gıda ve İlaç İdaresi tarafından onaylanan ilk HDACI idi. HDACI’lerin klinik deneylerde, önceden tedavi edilmiş ve ilerlemiş pankreas kanserinden muzdarip nüksetmiş hastalarda kullanımı tartışılmaktadır. Ne yazık ki, pankreas kanserli hastalarda HDACI’lere ilişkin klinik veriler yetersizdir, çünkü yalnızca birkaç çalışma bu tip neoplazmadan mustarip hastaları ve HDACI faz II/III denemelerine giren pankreas kanseri hastalarının sayısını ve diğer ilerlemiş katı tümörleri içermiştir. , çok sınırlıdır.