Yemek Borusu Kanseri

Yemek borusu, boğazdan mideye kadar uzanan, tüketilen gıdaların mideye ulaşmasını sağlayan sindirim sistemi organıdır. Yemek borusu kanseri ise yemek borusu hücrelerinin işlevini kaybederek, anormal hızda çoğalması ile ortaya çıkmaktadır.

yemek borusu kanseri
Yemek Borusu Kanseri

Yemek Borusu Kan. Nedenleri

Yemek borusu kanserlerinin tam olarak nedeni bilinmemektedir. Fakat risk faktörü oluşturan bazı durumlar vardır. Sigara ve alkol kullanmak, yemek borusu kanseri riskini diğer kanser türlerinde olduğu gibi artırmaktadır. Ayrıca reflü hastalığına sahip insanların yemek borusu kanserine yakalanma sıklığı daha fazladır. Mide asidinin fazla salgılanması sebebi ile yemek borusunda bazı tahribatlar meydana gelmiş ve bu tahribatların kanserli hücrelere dönüşmüş olması muhtemeldir.

Yemek borusu kanserinin bir diğer sebebi aşırı yağlı ve kötü beslenmektir. Obezite hastalığına yakalanan insanlarda yemek borusu kanseri görülme sıklığı daha fazladır.

Yemek Borusu Kanseri Belirtileri

Kişiden kişiye farklı belirtiler gösteren bu kanser türü, genellikle insanlarda ortak bazı şikâyetlerle karşımıza çıkmaktadır. Kişide yutkunma güçlüğü, mide yanması ve mide ağrısı, sürekli devam eden ve gün geçtikçe kötüleşen hazımsızlık belirtileri, yemek borusu kanseri belirtisi olabilir. Ayrıca istemsiz kilo kaybı, göğüste yanma ve basınç hissi, aralıksız öksürük de yemek borusu kanseri belirtiler arasındadır.

Bu belirtilerden bir ya da birkaçı varsa en kısa sürede doktora görünmekte fayda vardır.

Yemek Borusu Kanseri Tedavisi

Yemek borusu kanseri tehlikeli bir kanser türüdür. Mide ve pankreasa, ayrıca boğaz ve bademciklere yakın olan yemek borusu lenf bezlerini de kolayca etkileyebilir. Bu nedenle erken tanı çok önemlidir. Yemek borusu kanseri olan kişilerde kanserin boyutuna ve yayılma durumuna göre bir tedavi yöntemi izlenmektedir. Kanser erken teşhis edilmiş ve yayılmamışsa, cerrahi yöntemle alınarak temizlenebilir.

Biraz ilerlemiş yemek borusu kanserlerinde yemek borusunun bir kısmı, midenin üst kısmı ve yakınlardaki lenf bezleri cerrahi yöntemlerle alınarak temizlenmeye çalışılır. Daha ilerlemiş yemek borusu kanserinde cerrahi yöntemler yeterli olmayacaktır. Hasta, radyolojik tıbbi ekipmanlar yardımı ile taranarak, kanserin nerelere, ne kadar yayılmış olduğu tespit edilir. Ve hasta gerekli ameliyatlardan sonra kemoterapi ve radyoterapi desteği almak durumunda kalabilir.