Sarkom Yumuşak Doku Kanseri

Kemiklerde ve yumuşak doku alanlarında oluşabilen geniş kanser türüdür. Vücudun her yerinde oluşabilir. Vücut yapılarını destekleyen ve şekillendiren alanlarda kendini gösterir. Vücut yapılarından kaslar, eklemler, sinir, tendon ve kan damarlarında da ortaya çıkabilir. Sarkomun toplam 70 farklı çeşidi vardır. Sarkom türüne göre farklı tedavi yöntemi uygulanabilir. Genellikle 20 ve 30 yaş arası kişilerde görülür. Sarkomun diğer vücut bölgelerine yayılmadan çıkartılması için erken dönemde fark edilmesi önemlidir. Sarkomun tespiti için görüntüleme yöntemleri, fiziki muayene ve biyopsi uygulanır. Tanı yöntemleri her hasta da aynıdır. Sağlıklı olan her birey belirli dönemlerde doktora giderek rutin tahlilleri yaptırmalıdır.

"<yoastmark

Sarkom Yumuşak Doku Kanseri Belirtileri

Sarkom yumuşak doku belirtileri;

• Cilt altında düzenli şekli olan şişlik
  • Sarkom bölgesinde oluşan ağrı
  • İştah azalması ve anlamsız kilo kaybı
  • Aniden ve zamansız kemik kırılmaları

Sarkom yumuşak doku kanseri belirtileri her hastada aynı olmayabilir. Sıraladığımız belirtilerden herhangi birini yaşarsanız vakit kaybetmeden doktora başvurmalısınız. Kanser tedavisinin en önemli adımı erken teşhis edilmesidir. Erken teşhis özellikle uzuvların korunmasında önemlidir.

Sarkom Yumuşak Doku Kanser Nedenleri

Sarkomun nedeni genel olarak bilinmemektedir. Hücre içerisinde DNA yapısının değişmesine bağlı olarak oluşabilir.  Kalıtsal sorunlar, farklı bir kanser türü için radyoterapi almak, lenflerde oluşan şişlikler, kimyasallara maruz kalma ve virüsler ile temas sarkomun nedenleri olarak gösterilmektedir.

Sarkom Yumuşak Doku Kanseri Tedavisi

Sarkom tedavisinde hedeflenen temel amaç var olan tümörü çıkarmaktır. Tümör çıkarırken hedef uzuvların zarar görmemesidir. Cerrahi müdahale uygulanmayan vakalarda radyoterapi, immünoterapi ve ablasyon yöntemi uygulanmaktadır. Radyoterapi yönteminde kanser hücrelerine ışınlar gönderilir. Gönderilen ışınlar  kanser hücrelerin küçülerek yok olmasına neden olur. İmmüno terapi yönteminde kişinin bağışıklık sistemini güçlendirmeye yönelik yapılır. Hastanın bağışıklık sistemi güçlendirilir ve bağışıklık sistemi hücreleri kanser hücreleri ile savaşmaya başlar. Ablasyon tedavisi kanser hücrelerini ısıtmaya ve soğutmaya yönelik uygulanan yöntemdir. Kanser hücresine ısı vererek yakar. Hücrenin durumuna göre soğutma da yapılabilir. Yüksek frekanslı ultrason dalgaları verilir. Son olarak uygulanan tedavi hedef tedavidir.