Kalın Bağırsak Kanseri Nedir?

Kalın bağırsak kanseri dünya kanser sıralamasında ilk beş içerisinde bulunan ve sık görülen bir kanser türüdür. Dünya genelinde her 20 kişiden birisi kolon kanseri olmaktadır.  Kalın bağırsak içerisinde bulunan halka yapılarının hızlıca çoğalması ile oluşur. Kalın bağırsak dokusunda oluşan kanserlerin neden olduğu tümörlere denir. Her yaştan insanda görülebilir. Erken teşhis edilmez ise ölüm oranı oldukça yüksektir. Kalın bağırsak kanseri kadınlarda erkeklere oranla daha sık görülür. Bunun nedeni ise kadınlarda genital bölge kanserlerinin daha sık yaşanmasıdır. Serviks ve over kanseri olan bir kadın genellikle kalın bağırsak kanseri riskini taşır. Erken dönemde teşhis edilmezse vücut organlarına en hızlı yayılım gösteren kanser türüdür.

kalın bağırsak kanseri

Kalın Bağırsak Kanseri Belirtileri

Kalın bağırsak kanseri belirtileri erken dönemde kendini gösterir. Ancak belirtilere gereken önem verilmediği için genellikle teşhis edilmesinde geç kalınabilir. Belirtileri sıralayacak olursak;

• Sürekli ve geçmeyen kabızlık şikayeti
  • Karın bölgesinde süreli şişkinlik ve gaz şikayeti
  • Sık sık ishal olmak ve düzenlenen tedavilere rağmen ishalin giderilmemesi
  • Dışkılama sırasında şiddetli ağrı, kanama ve mukus gelmesi
  • Kişide artan iştahsızlık ve hızlı kilo verme
  • Sebebi bilinmeyen kansızlık ve uyku hali

Kalın bağırsak kanseri belirtileri oluştuğunda kendiliğinden geçmez. Bu nedenle sıralamış olduğumuz şikâyetler uzun süreli devam ediyorsa gerekli taramaları vakit geçmeden yaptırmanızı tavsiye ediyoruz.

Kalın Bağırsak Kanseri Tedavisi

Bağırsak kanserinin tedavisine başlamadan önce tarama ve tahliller yapılarak hastalığın hangi evrede olduğu belirlenir. Kanser belirtileri görüldüğünde kolonoskopi önerilir. Kolonoskopide bağırsak üzerinde polip teşhis edilirse poliplerden parça alınır. Alınan paça sonucu kanserleşme varsa kolonoskopi ile polipler temizlenir. Birinci evre kanserde başka cerrahi uygulamaya gerek kalmayabilir. İkinci ve diğer evrelerde cerrahi kemoterapi ve radyo terapi yöntemleri tercih edilir. İlerleyen kanserde genellikle kolostomi torbası yapılır ve dışkılama işlemi buraya verilir. Kolon kanserinden korunmak ve erken dönemde teşhis etmek için 40 yaş ve üzeri herkesin kolerektal kanser tarama tetkiklerini yaptırması gerekir. Özellikle ailesinde kolon kanser olan kişiler daha erken dönemde başlayabilir.

Buradaki yazılanlar bilgi amaçlıdır lütfen doktorunuza başvurmadan tanı koymayınız.