Obezite Ve Kanser İlişkisi

İnsanoğlu var olduğu günden beri sürekli bazı hastalıklarla sorunlarla karşılaşmıştır. Bu hastalıklar bazı dönemlerde çok ciddi manada insanın hayatına mal olmuştur. Günümüzde çok rahat bir şekilde tedavi edilen Bazı hastalıklar tarihte teşhis ve tedavisi çok zor olduğu için milyonlarca insanın ölmesine neden olmuştur. İnsanların karşılaştığı hastalıklar arasında en ciddi olanları arasında ondan fazla hastalık vardır. Solunum yolu hastalıkları olarak tabir edilen akciğer iltihaplanması ve akciğere bağlı hastalıklar, AIDS, tifo kolera dizanteri gibi ishal hastalığı, verem, sıtma, kızamık, boğmaca, tetanos, kanser, obezite, hepatit, menenjit gibi hastalıklar dünya genelinde en çok can kaybına neden olan hastalıklar arasındadır. Hastalıkların bir birine etkisi her zaman olmuştur. Obezite ve kanser ilişkisi de göz ardı edilmemelidir.

Obezite
Obezite Ve Kanser İlişkisi

Obezite Ve Nedenleri

Obezite halk arasında şişmanlık olarak tanımlanmaktadır. Vücudumuz metabolizması ve aktivitesi için gerekli olan kaloriden daha fazla kalori alındığında bu fazla olan vücutta yağ olarak depolanır. Belli bir süre sonra bu yağlar yakılmadan da obezite meydana gelir. Obezite aşırı ve dengesiz beslenme sigara genetik etmenler fiziksel aktivite gibi nedenlerden dolayı oluşabilir. Obezite ve kanser ilişkisi her zaman olmuştur. O yüzden obezite dikkate alınmalıdır.

Kanser Hastalığı Nedir

Vücudumuzun herhangi bir yerinde hücrelerin kontrolsüz ve dengesiz bir şekilde çoğalması kanser hastalığı olarak tabir edilir. İnsan vücudunda bulunan hücreler ne zaman bölüneceğini ve ne kadar sürede canlı kalacağını bilirler ancak DNA yapısı bozulan hücreler gereğinden fazla ve kontrolsüz bir şekilde bölünmeye ve büyümeye başlarlar bu noktada kanser hastalığı oluşmuştur. Bu hücre bozulması bazı dış etkenlere ve genetik etkenlere göre ulaşabilmektedir. Obezite ve kanser ilişkisi dikkat edilmesi gereken bir konudur. Obezite olan kişiler kansere daha yatkın olmaktadırlar.

Obezite Üzerinde Etkisi

Obezite olan kişiler normal kişilere göre daha fazla hormon, insülin ve östrojen üretmektedir. Bu da kanseri tetikleyen bir durumdur. Obezite ve kanser ilişkisi bu nedenlerden dolayı sürekli kontrol edilmelidir. Obezite ve kanser ilişkisi var olduğundan dolayı obezite basite indirgenmemelidir. Beslenme alışkanlıklarımızı gözden geçirerek gereğinden fazla kalorili ürünler tüketimi azaltılması kanser riskini azaltacaktır.