Pankreas Kanseri

Pankreas nedir?

Pankreas sindirim sistemimizin bir parçası olarak vücudumuzda yer almaktadır. Yaklaşık olarak 16-17 cm uzunluğunda olmaktadır. Pankreasın önemli 2 tane görevi vardır. Bunlardan birincisi pankreas özsuyu üretmek. İkincisi ise insülin ve vücudumuzda yer alan diğer hormonları üretmektir.

Pankreas Kanseri

Pankreas kanserinin nedenleri?

Pankreas kanserinin en büyük nedenlerinden sigara başta gelmektedir. Protein ağırlıklı meyve ve sebzeden uzak bir beslenme yapıyorsanız da kanser riskini arttırmış bulunmaktasınız. Bunun yanında iştahsızlık, kilo kaybı, mide çıkışında tıkanıklık sıkça görülmektedir.Vücut kitle indeksinizinde belirtilen değerden yüksek olması gelen başlıca sebepler arasında yer almaktadır. Bu kanser ilk belirtilerini hemen göstermeyip süreç ilerleyene kadar kendini belli etmediği oldukça sık görülmüştür. Belirti vermeye başladığında ise tümör pankreas dışına taşınmış olup tedavi sürecine geç kalındığı zaman çok büyük risk taşımış bulunmaktadır.

Pankread kanserinin tedavi süreçleri

Pankreas Kanseri , pankreas içinde bulunan hücrelerin çoğalması ile oluşmaya başlar. Genellikle kanser pankreasın kanallarını çevreleyen ekzokrin hücrelerin olduğu bölgede oluşmaya başlar. Pankreas kanserinin çok nadir ancak ara ara görüldüğü bir türü de endokrin tümörü olarak adlandırılmıştır. Pankreas kanserinde vücutta bulunan tümör alınabilir bir durumda ise tek çözüm cerrahi yöntem ile alınmasıdır. Bu yöntem ile tümör alınsa bile pankreas kanseri kendini birçok kez tekrarlayabilmektedir. Bu kanserin bölgesel olarak ilerlemesi durumları da görülmektedir.  Eğer bölgesel olarak ilerlemiş ise tümör çevresindeki kan damarlarına ya da kan hücrelerine yayılsada diğer organlara sıçramamış olmaktadır. Bölgesel olarak ilerlemiş pankreas kanserinin yanı sıra geniş alana yayılmış (metastatik) türü de bulunmaktadır. Akciğere, karnın içine, karaciğere yada beyine kadar sıçramışsa tek başına cerrahi müdahale de yeterli olmamaktadır. Yayılmış pankreas kanseri için tedavi ise kemoterapi yöntemidir. Bu yöntem ile kanser hücrelerini küçültülerek yada az boyutu indirerek hastanın yaşam süresini uzatmış olur.

Tekrarlayan (nüks) Pankreas kanseri ameliyat sonrası aynı bölgede yada yakın bölgelerde tekrarlayan kansere verilmiş isim olarak yer almaktadır. Yine diğer yöntem uygulanmaktadır bu süreçtede kemoterapi tedavisi.