Meme Kanseri;

Günümüzde birçok kanser türü meydana geliyor. Özellikle son çağlarda kanser, yaygın olarak tüm insanlar da görülebiliyor. Kadınlarda en çok görülen kanser türlerinden bir tanesi meme kanseridir. Meme kanseri, erken teşhis edilirse tedavi edilebilir bir yapıdadır. Kanser memeyi oluşturan dokuların anormal bir şekilde büyümesi ve kontrolsüz şekilde dağılmasıdır. Kanser erken teşhis edilmezse, diğer tüm organları kaplıyor. Tüm organları kapladığı zaman tedavi edilebilir özelliği ortadan kalkıyor. Erken tanı kanser türlerinde oldukça önemlidir. Bu kanser türü son yıllarda sıklıkla görülen bir hastalık haline geldi. Bu kanser türünden korunmak için birçok yöntem bulunuyor.

Meme Kanseri 2
Meme Kanseri

Meme Kanseri Risk Faktörü Ve Korunma Yolları

Meme kanseri risk faktörü grubunda dâhil olan birçok kişi bulunuyor.  Risk faktörleri şu şekildedir;

• Kadın olmak en büyük risk faktörüdür
  • 50 yaş üzeri menopoz döneminde olmak
  • Daha önce bu tip bir hastalıkgeçirmiş olmak
  • Ailede kanser öyküsü
  • Hiç doğum yapmamak
  • 30 yaşından sonra doğumu gerçekleştirmek
  • Sigara ve alkol kullanımı
  • Hareketsiz yaşam ve obezite

Risk faktörleri bu şekildedir.

Meme kanserinden korunmak için belli başlı yöntemler bulunuyor. Bu yöntemler çok şekilde listelenebilir;

• Sigara ve kanser yapıcı ürünlerden uzak durmak
  • Hareketli bir yaşam ve Spor
  • Bebek sahibiyseniz çocuğu 6 ay kadar emzirmek
  • Sağlıklı bir şekilde beslenmek
  • Geç yaşta doğum yapmamak
  • Hormon ilaçları kullanımını azaltmaktır.

Bu tarz küçük önlemleri alarak korunmak Mümkün olabilir.

Meme Kanseri Tedavi Süreci

Meme kanseri belirtileri hissettiğiniz zaman, uzman bir doktora muayene olmanız gerekiyor. Muayenenin ardından kanserin hangi evrede olduğu belirleniyor. Daha sonra gerekli olan tüm tedavi yöntemleri uygulanıyor. Genellikle cerrahi girişimler sayesinde kanserli bölge alınabiliyor. Ayrıca radyolojik birçok destek sayesinde, kanser oluşumu doldurulabiliyor. Günümüzde ışın tedavisi olarak adlandırılan radyolojik tedaviler, kanser türlerinde oldukça etkili bir yöntemdir. Meme kanseri tedavi yöntemlerinde cerrahi girişim uygulanırsa, meme komple alınabiliyor. Hangi tedavi yöntemi tercih edilirse edilsin,  asıl amaç kanser hastalığından kurtulmak.

Sizlerde bu hastalığa yakalanmamak için lütfen 6 ayda bir