Kalın bağırsak sindirim sisteminizin anüse sonlanan kısmıdır. Kalın bağırsak kanseri poliplerin düzensiz yayılması ile oluşuyor. Ülkemizde ve tüm dünyada kalın bağırsak kanseri ile mücadele ediyor. Yaygın bir kanser türü olan ve tüm insanın hayatını tehdit eden bu hastalık, teknolojinin gelişmesi ile kolay bir şekilde tanı konulabiliyor. Kalın bağırsak kanserinin tanıştık olurken kolonoskopi ve biyopsiden fayda sağlanıyor. Tedavi şekline karar verebilmek için hastalığın boyutunun belirlenmesi gerekiyor. Daha ileri tetkikler için tomografi, ultrason, mr çekilebilir. Kalın bağırsak kanseri kesin sebebi bilinmemekle beraber, risk faktörü grubunda olan kişilerle yaygın olarak görülüyor.

Kalın Bağırsak Kanseri

Kalın Bağırsak Kanseri Belirtileri Nelerdir?

Kalın bağırsak kanseri belli başlı belirtiler sonrasında ortaya çıkıyor.

• Yaygın olarak dışkıda kan görülmesi bu kanserin belirtisidir.
  • Şiddetli karın ağrısı ve sancı
  • Dışkılama esnasında ağrı ve baskı
  • Sürekli dışkılama hissi
  • Sürekli olarak kabızlık veya ishal
  • Aşırı kilo kaybı
  • Dışkıda mukus

Kalın bağırsak kanseri belirtileri nelerdir kaç tanesi bulunursa, uzman bir kuruluşa başvurmanız gerekiyor. Kalın bağırsak kanseri tedavi edilebilir bir kanser türüdür. Önemli olan erken tanıda hastalığın fark edilmesidir. Erken fark edilen kanser türleri büyümeden önleniyor. Ülkemizde ve tüm dünyada, teknolojinin ve tıbbın gelişmesi ile birlikte, kanser türleri için birçok iyi tedavi yöntemi geliştiriliyor. Uygun tedavi yöntemi ile kanser türleri yok edilebiliyor.

Kalın Bağırsak Kanseri Tedavi Yöntemleri

Kalın bağırsak kanseri, genetik olarak birçok insan da görülebiliyor. 50 yaş üzeri tüm insanlarda sıklıkla görülme riski yüksektir. Aşırı kilo ve obezite kalın bağırsak kanserini tetikliyor. Kalın bağırsak kanseri uzman doktorlar tarafından fark edildiğinde, hemen tedavi altına alınabilen bir hastalık türüdür. Kalın bağırsak kanseri belirlendikten sonra, büyüklüğüne ve küçüklüğüne göre tedavi yöntemleri tercih edilir. Cerrahi girişim ile kalın bağırsak kanseri tedavi edilebilir. Cerrahi girişimin yanısıra radyolojik terapi sayesinde, kanser hücrelerinin büyümesini önlenir. Günümüzde teknolojinin gelişmesi ile birlikte, birçok yeni sistem sayesinde kalın bağırsak kanseri tedavi edilebilir. Tüm kanser türlerinde olduğu gibi, kalın bağırsak kanserinde erken tanı oldukça önemlidir.

Sizde böyle bir şüphe içindeyseniz lütfen doktorunuza başvurunuz.