İnsanoğlu her canlı gibi doğar büyür ve ölür. Yaşam döngüsü olarak adlandırılan bu süreç bazı sorunları beraberinde getirmektedir. Bunlar arasında en büyük olanı hastalıklardır. Bu hastalıklardan bazıları hafif iken bazıları ise ciddi sonuçlar doğurmaktadır.  Hastalık insan vücudunda fiziksel veya ruhsal olarak oluşan bozukluklardır. Hastalıklar alanında uzman ciddi bilgi birikimi gerektiren kişiler tarafından tedavi edilmek zorundadır. Kanser günümüzdeki en çok insan hayatına mal olan hastalıkların başında gelir. Kanser oluştuğu doku ve organa göre isimlendirilir. Kan, kolon, karaciğer akciğer gırtlak meme kanseri gibi birçok kanser türü bulunmaktadır. Sen nerede bütün kanser türleri insan vücudunda bulunan hücrelerin kontrolsüz ve düzensiz bir şekilde bölünerek büyümesi olarak ortaya çıkar. Ortaya çıkan bu yapıya tümör denir. Tümör kendi arasında iyi huylu ve kötü huylu tümör olmak üzere ikiye ayrılır. Kolon kanseri yayılır mı diye yapılan araştırmalarda ilginç sonuçlar ortaya çıkmıştır.

Kolon Kanseri Yayılır Mı?
Kolon kanseri

Kolon Kanseri Nedir?

Kolon kanseri günümüzde kadın veya erkek olsun en çok yaygın olan üçüncü kanser türüdür. Halk arasında bağırsak kanseri ve kalın bağırsak kanseri olarak da bilinen bir kanser çeşididir. İnsanın sindirim sisteminin önemli bir parçası olan kalın bağırsak iki kısımdan meydana gelir. Rektum ve kolon bölümlerinden oluşur. Kanser kolon veya rektumda meydana gelebilir. Kolon kanserinin belirtileri de çeşitlilik göstermektedir.

Kolon Kanseri Nedenleri Ve Tedavisi

Bazı kanserler vücudun başka yerlerinde oluşan kötü huylu kanserlerden yayılan hücrelerden dolayı oluşabilmektedir. Kolon kanserinin en yaygın nedeni poliplerde oluşan bozukluklardır. Genetik nedenler ve yaş kolon kanserinde ciddi etkendir. Kolon kanseri cerrahi yöntemler kemoterapi ya da radyoterapi yöntemleri ile tedavi edilebilmektedir. Tedavi yöntemlerinin seçimi tamamen kanserin evresine göre değişmektedir. Kolon kanseri yayılır mı insanları en çok korkutan konudur. Kolon kanseri yayılır mı diye düşünen insanların Doktorlar tarafından bilgilendirilmeleri gerekli olan bir konudur. Kötü huylu tümörler her zaman etrafındaki organlara sıçrama ihtimali bulunmaktadır. Kolon kanseri yayılır mı sorusunu soran insanlar kolunda meydana gelen kanserin genel itibarıyla iyi huylu tümörden oluştuğu ve yayılma riskinin az olduğu bilgisi verilmelidir.

kaynak: https://drmustafauygarkalayci.com